COLEGIUL PROFESIONAL DE REDACŢIE

Dr. Mihai Tozlovanu
Av. Luciana Mihai
Ing. Narcisa Carmen Şorop

Colegiul ştiintific de redacţie:
Conf. Dr. Ştefan Ioan Stratul
Şef. lucrări Dr. Liviu Zetu
Conf. dr. Irina Zetu
Şef. lucrări Dr. Dragoş Epistatu
Dr. Bogdan Oprea
Dr. Dan Ioan Lazăr
Dr. Ionuţ Brânzan
Prof. Dr. Nathan Fuhrmann
Asist. Dr. Bogdan Bâldea
Dr. Sanda Danciu-Stanoiu

Redactor şef:
Dr. Vlad Cristian Deac

Secretariat redacţie:

Anamaria Capotescu

Adresa redacţiei:
Redacţia: AMSPPR-Str. Vicenţiu Babeș nr. 24 ap.6 cod 310029 Arad, jud. Arad
Tel./Fax: 0257-206.180
Email: redactie@dental.ro
Web: www.viatastomatologica.ro

Redactare afişe şi editare imagini:

Monica Butnaru
www.monicabutnaru.com

Declaratie FDI Dubai 2007 - DECLARATII DE POLITICĂ PROFESIONALĂ

DECLARATII DE POLITICĂ PROFESIONALĂ ALE FDI

SIGURANŢA AMALGAMULUI DENTAR

INTRODUCERE
Cariile dentare rămân o afecţiune comună chiar dacă s-au făcut progrese semnificative în prevenţia acestora.
Amalgamul dentar (conţinând aproximativ 50 % mercur ce formează un aliaj intermetalic cu argintul, cuprul şi staniul) este în mod larg folosit pentru a reconstitui dinţii distruşi de carie datorită uşurinţei sale în utilizare, proprietăţilor mecanice adecvate şi eficienţei costurilor. Amalgamul este disponibil de peste 150 de ani şi are una din cele mai lungi „durate de viaţă” dintre materialele utilizate pentru tratamentul dinţilor cariaţi. Chiar dacă au avut loc numeroase eforturi în cercetare pentru a descoperi alternative la amalgam, nici un fel de înlocuitor universal nu este actualmente disponibil.

Deoarece amalgamul dentar conţine mercur au apărut îngrijorări generate de efectul său potenţial asupra pacientului individual, asupra personalului din cabinetul stomatologic şi asupra mediului. FDI a adoptat declaraţii de politică profesională referitoare la igiena mercurului dentar şi managementul deşeurilor de amalgam, aceste declaraţii referindu-se la utilizarea amalgamului şi la siguranţa pacientului.

DECLARAŢIE
FDI, Federaţia Dentară Internaţională, a adoptat următoarea poziţie:
• Amalgamul dentar eliberează foarte mici cantităţi (nanograme) de mercur, unele dintre acestea fiind absorbite de corp.
• Nivelul mercurului urinar este corelat în mod pozitiv cu numărul de obturaţii de amalgam, dar poate fi de asemenea afectat de alte surse decât amalgamul.
• Nu există nici o evidenţă pentru a sprijini o asociere între prezenţa amalgamului din obturaţii şi afecţiuni degenerative cronice, afecţiuni renale, afecţiuni auto-imune, funcţii cognitive, rezultate adverse ale sarcinii sau orice alte simptome non-specifice.
• Reacţii de hipersensibilitate locală pot să apară pe mucoasa orală adiacentă restaurărilor de amalgam, dar sunt extrem de rare şi în mod obişnuit sunt rezolvate prin îndepărtarea amalgamului.
• Alte cercetări despre posibilele reacţii adverse ale amalgamului dentar sunt de dorit.
• Materialele alternative la amalgamul dentar pot să aibă şi ele reacţii adverse.

Adoptată de Adunarea Generală Mondială a FDI 2007, Dubai

Traducere